Xarxes socials (online social networks)

Xarxes socials (online social networks)

Que són? són estructures socials en que els nodes (ordinadors) corresponen a individus i les aristes, a la relació entre ells. (que pot ser de naturalesa diversa).

Tipologia de xarxes socials

·         Segons objectius i temàtica

          Horitzontals: facebook, orkut, idéntica.ca, twitter (són els que no tenen una temàtica concreta i oberta a tot tipus d’usuaris és a dir xarxes genèriques).

          Verticals: hi ha les verticals professionals com el xing, linked, viadeo i també hi ha les verticals mixtes com l’unience (xarxa que es construeix al voltant d’una temàtica determinada per tant els usuaris tenen a veure amb aquella temàtica és a dir xarxes especialitzades).

·         Segons la relació

          Humanes: són xarxes que es construeixen per fomentar la relació dels usuaris en funció dels gustos, aficions… (dopplv, twenty…)

          De continguts: flickr, bebo, scribd…

Algunes dades

         XSO: 41’7 milions d’usuaris a Europa

         + 35% l’any 2008

         Facebook: 4’3 milions d’usuaris a Espanya

         Twenty: 5’6 milions d’usuaris a Espanya i una hora el dia de mitjana de persones de 24 anys.

AIMC És l’associació per la investigació dels mitjans de comunicació (fa estudis d’audiència). Cada any fa l’enquesta de usuaris d’internet. I que diu? La meitat d’internautes espanyols utilitza internet ¼ part dels internautes és usuari de la xarxa, ¼ part es connecta es connecta a aquestes xarxes socials cada dia i el 40%un cop a la setmana.

Que aporten les xarxes socials?

Permeten actuar com agrega dors d’altres serveis que utilitzem on-line. També és el lloc on construïm la nostra identitat digital.

Per tant ho podem resumir tot en tres C:

         Comunicació

         Cooperació

         Comunitat

I els mitjans de comunicació que hi fan?

Francis Pisani diu que la relació és el missatge.

A principis del segle XXI hi ha un fet evident, els mitjans de comunicació no poden obviar o prescindir d’internet. Els mitjans de comunicació han de tenir present internet i per tant com a de ser la nostra presencia?  Doncs hem de saber amb qui ens comuniquem a internet ja que els usuaris han canviat, és a dir avui en dia tenen un paper actiu ( el perfil del receptor està canviant i per tant hem de tenir en compte com són aquests destinataris).

Ja no és tan important el contingut sinó com es relaciona amb aquelles persones a les quals s’ofereix el contingut.

Que poden fer els mitjans de comunicación amb les xarxes socials?

“La informació és la matèria primera, la comunicació és el servei” és a dir cal fomentar la comunicació.

3 factors:

          Envelliment audiència

          Nou mercat

          Rol social

          Connectivitat

          Servei

          Participació

          Orientació i dinamització

          Gestió del coneixement

Alguns exemples pot ser per exemple el diari el país on- line: la comunitat.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: